mål-lös

hjälplös

vill bli

beskyddad

omhändertagen

försörjd



nä de handlar

inte om mig

blir bara förvånad

förundrad

fundersam

å hoppas på

att jag läst

en parodi nyss



om de inte var

en parodi

då blir jag mörkrädd

å då vill jag fanimig

bli beskyddad

å omhändertagen

en stund



av ngn som förstår

att jag egentligen vill

klara mig själv

stå på egna ben



och förutsätter

att självbevarelsedriften

å instinkten

att klara sig själv

finns hos alla



även om vi alla ibland

behöver och mår väl av

en utsträckt hand

å omtanke

ibland


Kommentarer
Postat av: Bea

Klockrent Ullis!! :)

2011-05-22 @ 08:57:06
Postat av: Bea

Klockrent Ullis!! :)

2011-05-22 @ 08:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0