en hunds konsekvensanalys


när barnen var små

skedde folkvandringar

på natten

både stort å smått folk

vandrade



jag somnade bredvid

min man

vaknade vanligen upp

med 1 lr 2 barn

bredvid mig

eftersom jag sov så hårt

visste jag aldrig

vad som hände på nätterna



min man kunde säga

att han sovit dåligt

jaha sa jag

voffödådå?

har varit ute med

hunden tre ggr

bägge barnen

har pratat med mig

aha sa jag

ingen aning om det



följden av min trögväckthet

blev denna när husse

var bortrest:



när hunden blev nödig

väckte hon yngsta dottern

som var lättväckt

hon väckte mig

men innan det 

väckte hon storasyster

i förbifarten

sen tog jag tog ut hunden



hundens konsekvensanalys:

de behövs en vaken man

för att hjälpa mig

när jag e nödig

men d behövs tre vakna tjejer

de e märkligt här i världen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0