onödigt?!?

när barnen var små

å jag sa att de skulle

klä på sig på morgonen

blev deras svar:

jaha ska vi gå ut?

nädå sa jag

jaha få vi främmen? ( övers. kommer det besök)

näää...



jaha sa de å fortsatte leka

utan att klä på sig

nytt fösök:

ta nu å klä på er!

varför det?

därför!

varför?

eh, man brukar klä på sig på morgonen...



inte tillfredsställande svar

jag vet

nu förstår jag deras inställning

ensam hemma på landet

inte på väg ut

inget oväntat besök väntas

varför ska jag då

klä på mig???


Kommentarer
Postat av: Tina

Hi hi,,,,,,alltid kul & läsa dina bloggar :-)

Med eller utan kläder ;-) ha ha

Kram

2011-03-18 @ 12:46:54
URL: http://skriverskan.blogg.se/
Postat av: GP

Jag hittade västvärldens fulaste tunika på rea för ett tag sedan och den har blivit min mysigaste nattskjorta... Som jag gärna tjavar runt i hela helgen - den göms bra under jacka och täckbyxor när hunden vill ut och ingen jag träffar vet nåt!

2011-03-18 @ 18:05:23
URL: http://nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0