långt ner i halsen

när jag var barn

var vi ibland bjudna

på middag hos

min faster å farbror

mkt gott fanns det där



roade mig själv

bl.a med labyrintspel

ni vet ett fyrkantigt spel

med hål från 0 - 60

å en blykula



skulle göra en vetenskaplig

undersökning av tyngden

hon nämnda blykula

stoppade in den i munnen

skulle se hur långt in

på tungan jag kunde ha den

innan den...



ja just det innan den

formligen trillade

ner i magen

oj!

mammaaa

jag svalde kulan till

labyrintspelet



sjukstugebesök följde

med åtföljande röntgen

varav sjuksköterskan

ställde den självklara frågan:

varför svalde du kulan?

ja du förstår sa jag

vi var på kalas å jag

fick inget annat

(ren å skär lögn förstås)



min mamma skämdes

å sa att mat fanns det minsann

mitt vetenskapliga försök

upphörde därmed


Kommentarer
Postat av: Lilla hjärtat

Typiskt barn, har jag med gjort. Inte bara en, flera åt gången 5 st. Det kom ut på baksidan.

2011-03-02 @ 17:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0