0 åtgärd

är ett uttryck inom vården

som betyder

att om livet upphör

så ska ingen omstart

försökas på



i min fantasi trodde jag inte

att det var aktuellt

på en patient som

var döende

å ingen räddning finns



min pappa åkte hemåt

i ambulans

döende var han

hjärtat stannade i arvidsjaur

så han dog där



läkaren pratade med mig

när jag kom fram

ngr minuter senare

sa att det var bra

att vi varit tydliga

ang. att vi inte ville

att ngt skulle göras



jag stod som ett frågetecken

han var ju döende så

det är väl självklart

att ni inte försöker

med återupplivning???



det är vår skyldighet sa läkaren

om inget annat sagts...


Kommentarer
Postat av: Lilla hjärtat

Kram.

2011-03-04 @ 08:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0