tung ryggsäck

jag var ung en gång

ja det är faktiskt

rätt länge sen



skulle ut å resa

se mig om i världen

plockade fram

allt jag ville ha med

det var inte lite det



plockade bort det

jag lätt kunde

lämna hemma

för mkt kvar ändå



plockade bort det

jag kunde vara utan

lämnade bara

det jag skulle behöva

för resan

då rymdes det

i min ryggsäck

jag orkade med

mitt bagage



försöker göra samma

sak nuförtiden

i min mentala ryggsäck

å med mina prylar

rensar å röjer

bland tankar

minnen å prylar



livet blir för tungt

att leva

om tiden åtgår till

att hålla rätt på allt

gammalt bagage

som man fyllt på

sitt liv med



det är inte lätt

för en sån som jag

men det går

sakta framåt

ändrar mitt tänk

plockar röjer

både här å där

fysiskt å psykiskt



ha en riktigt god fortsättning

på det nya året

med nya tankar

nya möjligheter

nya insikter

nya utsikter





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0