svartsjuk - sjukt svart

hittade en grupp

ett påstående på fb igår

det skrämde mig

¨svartsjuka är inte brist på förtroende,

utan tecken på kärlek¨

såg många gillanden av sidan

den spred sig snabbt



jag kunde INTE hålla med

kunde då inte kommentera

på sidan heller

eftersom jag inte ¨gillade¨den

det var lite synd

eller mkt synd

det beror ju på

hur man tycker

definitionen på svartsjuka

är nog olika beroende på

vem som förklarar begreppet



jag påstår inte

att jag aldrig är/har varit svartsjuk

då skulle jag ljuga

men det är inte ofta

å de gånger det hänt

har jag haft ett deep-talk

med mig själv

för det är mina tankar

å reaktioner det handlar om

...det kommer kanske mera i ämnet...



gonatt




Kommentarer
Postat av: Tina

Svartsjuka beror mkt på HUR det ser ut i ett förhållande.

Kör man med raka puckar & ärlighet & bra kommunikation. Då finns det ingen svartsjuka.

BRA skrivet :-) Kram

2011-01-04 @ 10:05:28
URL: http://skriverskan.blogg.se/
Postat av: GP

Jaha, så det är alltså den nya ursäkten för svartsjuka - att man visar måttet på sin kärlek???

Vaddå, points för antalet kontrollerande telefonsamtal per dag, för smygtittande i mail, mobil...

2011-01-04 @ 12:45:51
URL: http://www.nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0