ank-liv obs! inte anna anka!!!

för länge sen

hade vi ankor

mkt gulliga ankor

slabbade å grisade mkt iofs

men otroligt charmiga

mitt ankbestånd decimerades

pga rymningsbenägenheten

hos dom



i slutet på sommaren

fanns det iaf tre ankor kvar

1 ankgumma å 2 ankgubbar

planen var att slakta dom

jag förberedde allt

hämtade första ankan till slakt



men jag å ankan förde

en lång konversation

å vi kom överens om att

de kunde bo kvar över

vintern i lagårn

å skaffa ällingar till våren



sagt å gjort

våren kom å jag väntade

å väntade på ankäggen

inga ägg

ringde uppfödaren å undrade

om det var nåt fel

konversationen gick så här



u = uppfödaren

j = jag

j: mina ankor värper inte, vad är felet tror du?

u: har du ngn som KAN lägga ägg???

j: japp det har jag

u: hur vet du det?

j : eh, jag har sett dom - alltså vad dom gör...

u : jaha är du riktigt säker???

j: ja, ankmamman ( den blivande) har en tofs på

huvudet å den håller dom fast i när dom...

u : jaså, men nu är det såhär att om ankorna inte har

ngn gumma så utser dom en gumma...

j : ok, då var det väl praktiskt att utse den med tofs

på huvudet så att dom hade nåt att hålla fast i...







Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihihui Hanar alla tre. Kram

2011-01-25 @ 20:34:32
Postat av: Anonym

Hihihui Hanar alla tre. Kram

2011-01-25 @ 20:35:07
Postat av: GP

Tihi!

Den historien är roligare än en jag hörde för inte så länge sedan - om en familj som skaffat hundvalp och inte förstod varför den bara blev tjockare - tills "han" nedkom med tre valpar...

2011-01-25 @ 20:43:25
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: Myrna

Hahahahaha!!!!

2011-01-26 @ 18:12:53
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0