impopulära råd

att sladda å leka

med bilen på vintern

håller inte bara

tantvarningar borta

det är tamefasiken

nödvändigt



inte ett nödvändigt ont

utan ett nödvändigt kul

när jag övningskörde

med min käre fader

i min gröna ungdom



så tog han med mig

till en stooor plan

som jag fick sladda

å leka på

( det här var långt föööre halkbanornas tid )

träna på att parera osv

skitkul!

I loved it

tack pappa



leker mindre nu

än jag gjorde förut

litte mindre alltså

jag vill ju inte bli

ringrostig alltså



nyttan av detta lekande då?

förr eller senare får

alla bilförare sladd

någonstans

någongång



är man då helt ovan

så vet man inte

hur man gör

å det är inte trevligt

därför råder jag alla

ffa tjejer att träna å sladda

på lämplig plats givetvis!



killar tror jag inte

behöver uppmuntras till

dylika aktiviteter

det ser jag ju själv

men alla mammor

uppskattar inte 

min uppmuntran

till sladdande...

take care


Kommentarer
Postat av: AC

Håller fullständigt med dig. Livsviktigt med att öva sig. För alla tjejers skull tycker jag att det är bra att halkbanorna finns nu. Fick öva med min mamma att sladda, hon var nog en föregångare vad gäller kvinnor och sladdning, ingen av mina kompisar hade en sån mamma =)

Kram <3

2011-02-19 @ 08:06:46
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/
Postat av: Siv-Britt

Vad bra att du fick lära dig sådant! Det kan komma väl till pass i vårt klimat.

2011-02-19 @ 10:06:44
URL: http://ordlusta.wordpress.com
Postat av: Lilla hjärtat

Jag fick oxå lära mig, både på sand och på sjöar.

2011-02-19 @ 10:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0