hemlagat...

i förrgår slet mina barn

hårt i köket



hemlagad bearnaisesås

inte lätt

men blev gott

efter lite tillsats

av socker i såsen



sås-kocken sa dock

att det var både

enklare å godare

att köpa färdig sås



det andra barnet

höll på att bli galen



över en chokladtårta

som hade en deg

som inte var medgörlig

efter hårt arbete

av oss två

å lite utbrott



så blev tårtan klar

å den var god

tårt-bagaren sa dock

att det inte var mödan värt



å när jag undrade om hon

skulle göra en sån igen

blängde hon bara på mig



hembakt å hemlagat = överreklamerat eller???

Kommentarer
Postat av: Diana

Absolut inte!! Det är kanske merjobbet som avskräcker dem?? Hemlagad Bearnaise - inte det lättaste... Heder åt dem att de gjorde sig besvär!

2011-02-26 @ 08:37:44
Postat av: Lilla hjärtat

Hemlagat ÄR Gott

2011-02-26 @ 09:22:57
Postat av: Sofia

Jag vill tipsa om en god bernaise-sås!! 1 Creme fraiche, ägg (minns inte om det var bara gulan eller hela ägget), 1 buljongtärning och dragon - koka upp det. Klart! Blir faktiskt jättegod och är inte ett dugg jobbig att göra.

2011-02-26 @ 21:20:07
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0