dålig humor i mörkret

vi har nästan alltid

lampan tänd på toa

i vår lägenhet



förutom när barnen

haft kompisar här

de är duktiga å släcker toalampan

som f.ö är en lågenergilampa

vaknade på natten

gick på toa

mörkt var det där

men jag tände inte



hör hur ytterdörren öppnas

ett hopp tänds i mig

nu kommer äldsta dottern

upp för trappan å sen

in på toan så jag får säga bu



skrattar tyst för mig själv

vid tanken

men...

hon går in på sitt rum

jag börjar ge upp ide´n

men då

då kommer hon in på

den mörka toan



hej säger jag i mörkret

hon blev inte lite rädd

snarare mkt

jag höll på att skratta

ihjäl mig



du är inte riktigt klok sa hon

normala mammor skrämmer

inte sina barn sådär

hehe, du blev ju jätterädd sa jag

konstigt då, svarar hon

det är alltid ljust på toan

även om ingen är där

hur ska jag kunna tro

att det sitter ngn där i mörkret

mitt i natten

( hon var mkt upprörd )



men kära du sa jag

jag måste ju härda er

det är min plikt som förälder

att förbereda er för livet!


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Hahaha.Herregud, vem kan motstå frestelsen att skrämma nån...Inte jag, bara att härda dom..stora som små :-)

2011-02-20 @ 19:41:56
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0