isbjörnens kapitulation

klär mig oftast

rätt lite

halvlånga byxor

från maj till september

ifjol ända till oktober faktiskt



barfota i sandaler

oxå från maj ngn gång

till september

ifjol oktober

kortärmat nästan jämt



i fredags var det en

mkt trevlig fest i byn

vädret var inte bäst

festen var däremot bäst

vissa undrade om jag inte frös

när dom såg mina bara armar

nejdå jag e som en isbjörn sa jag



idag e min image som isbjörn

kraftigt hotad

sitter i raggsockar

nattsärk

fleecemorronrock



å nu d värsta

jag hämtade mina

jaktvantar i ylle

såna utan fingrar

å dom har jag oxå på mig

isbjörnen har f.n gett upp

sin isbjörnsimage


Kommentarer
Postat av: ordlusta

Ståpäls är inte alltid mysigt, beror på vad som orsakar den. Kul skrivet :-)

2011-08-07 @ 11:30:37
URL: http://ordlusta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0