den allvetande modern?!?

hösten för  två år sen

hade ff fast telefon

men ingen anita

i lägenheten



kommer hem

barnet säger:

mamma, d har ringt en karl

å frågat efter dig, vad ville han???

hur ska jag veta d säger jag förvånat

om jag inte ens vet vem d var



ngn dag senare upprepas scenen

å jag vett ff inte vem mannen är

lr vad han vill

hur i hela världen skulle jag veta d

mitt barn måste ju ha trott

att jag visste ALLT



nåväl

tillslut ringde han

å jag var hemma

å han bjöd hem mig



för en en svampkonsultation

som var intressant

lärde mig hur falsk kantarell ser ut

å ffa var den växer

å en trevlig stund med svamp-prat 

hade vi



jag å mannen å hans fru

Kommentarer
Postat av: ordlusta

Gillar :-)

Tror det är vanligt bland barn som lever med bara en förälder, att hålla lite extra koll på denne(a).

2011-08-16 @ 07:54:07
URL: http://ordlusta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0