skotervana män del 1

med bra ideer

å bra vägar

bör man akta

sig för

iaf om man

inte tkr det är kul

att skotta å slita å dra

i pulkor osv



min käre far

var en skotervan man

med mkt ideer



scenen:

skoterleden från mavas

rekvisita:

1 st skoter (Arctic Cat Panter -80:a?) med pappa som förare

å jag som skeptisk passagerare 

med följande kopplat bakom skotern:

en kälke med min tålmodiga mamma sittandes på

en kälke med en vedspis av gjutjärn på

å sist en tom kälke



fadern sade att eftersom vi har så tungt lass

(vilket var årets understatement)

så tar vi en omväg så att

det inte blir så brant

jaaa sade jag å hoppades

att han insåg allvaret

med vårt lass



men...när vi närmade oss

den  kortare brantare vägen

upp till silvervägen

ser jag till min fasa

hur pappa vrider på huvudet

å kikar sig om åt alla håll

hör hur han drar på gasen

å ställer naturligtvis kosan mot

rakaste å brantaste vägen



ni som kört skoter förstår ju

vad som hände

naturligtvis körde vi fast

jag skällde som en lämmel på pappa

å frågade hur f_n han kunde tro att

vi skulle ta oss upp där

med vårt lass

jamen, jag tänkte att det kanske skulle gå...

tja, sådan var han

den eviga optimisten


Kommentarer
Postat av: Zandra

Hahahahaha!! Jobbigt med övermodiga män. ;)

Fantastiskt fina bilder, btw.

2011-04-28 @ 09:10:28
URL: http://drzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0