det här med ålder...

ålder och ålder

tidens tand

kan göra en

hel del åverkan

vissa klarar sig

utmärkt

upp i mogen ålder



vissa blir fort

övermogna

några löses lixom upp

försvinner



inte ut i rymden

utan ner i jorden

andra blir hårt ansatta

av i mina ögon marodörer



vissa blir kvar längre

som ett förfallet monument

som kunde gått ett

bättre öde till mötes

än att sjunka ihop

ruttnande och kladdig

om jag kommit i tid

skulle de ha hamnat

i min stekpanna istället

eller i torken

eller i frysen...

det är hårt

att hitta många

föråldrade karljohan

när jag vet hur goda

dom är



vid rätt tidpunkt

tur att vi kvinnor är evigt unga?!?

eller hur det nu var...

ha en fin dag idag allihopa

med eller utan svamp...


Kommentarer
Postat av: Myrna

Tur att man inte är svamp :-).....Här käkar mördarsniglarna på läckra champinjoner o fjällskivlingar....Yuuuck!

2010-09-02 @ 16:42:08
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: ulrika

:), ok, men här har vi varken mördarsniglar eller champinjoner eller fjällskivlingar...men renarna äter svamp...och så småkrypen äter svamp förstås...isch...

2010-09-03 @ 16:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0