vitt eller rött

när jag lever

kan jag fylla i

vita arkivet

för att tala om hur

jag vill ha det

när jag är död



viktigt?

kanske för vissa

men ärligt talat

så tror jag att

jag struntar i min

egen begravning



även om jag då

har en central

men passiv roll

de som ska delta

får nog bestämma

hur tillställningen

ska vara



färgen på kistan är

inte så noga heller

inte då för min del

tror nog att

jag kommer i jorden

trots att jag inte

valt hur jag vill ha det

när jag är död



jag har fullt upp med

alla livsval

både viktiga och

mindre viktiga

ny insikt för mig

även jag blir äldre (skumt)

jag kan bli sjuk

så jag inte

kan kommunicera

om hur jag vill ha det



om jag skulle

hamna i det läget

att jag är beroende

av andra människors hjälp

då ska jag ha fyllt i

röda arkivet

där handlar det om

hur jag vill ha det

när jag lever



och det känns viktigare

än vad som sker med mig

när jag är död...

sov gott!

( ser filmen rallybrudar, där kom ett reklaminslag från fonus, därav denna blogg i filmpausen)


Kommentarer
Postat av: Myrna

Jag har minsann plitat ner i mitt egna lilla arkiv hur ungarna kan göra om de vill. Stod en gång villrådig o skulle bestämma om en begravning, då hade det varit skönt om en liten vink från nåt arkiv. Men viktigare är nog att skriva det röda arkivet (det har jag inte), om ungarna glömt vad man INTE vill :-)

2010-10-18 @ 11:45:45
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0