packad ryggsäck

rätt packning

gör älgjakten lättare



packat å packat

burit å burit

träligt...

plockade upp allt

utvärderade nödvändigheten

i vissa attiraljer



en del fick stanna hemma

en del uppdaterades

till lättare å mindre

varianter



behöver jag EN liter kaffe

eller klarar jag mig

med en HALV liter kaffe

osv

packningen krympte

ryggsäcken lättade

allt blev lättare



det är samma sak

egentligen

med livet



man behöver inte

så mkt som man tror

välj inte det du tror

att du behöver

välj det du inte

klarar dig utan



det går aldrig

att helgardera sig

här i livet

men det går att välja

en lättare packning



jag glömde hela

ryggsäcken en gång

hade iaf med mig

bössan och skott

så OM det kommit nån älg

hade jag inte suttit i sjön!


Kommentarer
Postat av: karin s

Så sant, så sant! Vår kloke mellanson sa, så sent som igår, att våra (låga resp medel-) inkomster är de optimala för ett bra liv. "Vi har allt vi behöver men är inte rika i pengar", lätt packning m.a.o:)

2010-11-01 @ 08:22:57
Postat av: Myrna

Mmmmm, finns en hel del man klarar sig utan. Önskar ibland ett liv som Baglady, när prylarna tränger sig på.....

2010-11-01 @ 18:56:32
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0