stövel-rus

när jag var 16 år

fick jag mina första

nokia-stövlar

tänkt till skoterskor



användes bara till det

i många många år

det paret höll i 21 år...

fick nya vinterstövlar

(kopia av nokia)

för åtta är sedan



deras hädanfärd skedde

i våras

besparar er detaljerna

om varför och hur



numer är stövlar nästan

de enda skor jag använder

på vintern

vattentäta - ja

varma - ja

lätt att ta på sig - ja

snygga - näää



men vad gör det...

gick i ett lyckorus igår

barfota i mina

nyinköpta nokia-stövlar


Kommentarer
Postat av: GP

Men visst är det nåt som är fel här? Första paret överlevde 21 år - det andra bara i 8 år??? Ser man till att även stövlar har en begränsad levnadstid nuförtiden?

2010-11-20 @ 16:59:51
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: ulrika

verkar så - fast de första användes rätt så sparsamt - min stövelanvändning har accelererat under åren!

2010-11-20 @ 17:33:42
URL: http://svamplust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0