allt är relativt...

lappar å lagar

jeans idag

¨nästan-proffs¨på det

pga långvarig träning

syr på min äldsta

symaskin nu

årsmodell -95

min nyaste maskin

e nog från -05

tror jag

inköpt i uppsala

affären föregicks

av ngr telefonsamtal hem

j = jag
g= göran

dag 1

j - hej, jag har tittat på en symaskin idag

g - jaha, va kul...vad kostade den då?

j - bara 48000 (fyrtioåttatusen)

g - jaha inte mer ( han hade oxå humor)

dag 2

j - åh, idag tittade jag på en annan symaskin,

och den kostade bara 24000!

g - jaha, bara hälften som den igår?!?

- ja, visst var det bra?

g - hmmm

dag 3

j - vet du vad? de har en symaskin på kampanj nu!

g - jaha, och den kostar???

j - bara 13000, annars kostar den 16000!

g - jamen om den e bra så köp den!

j - ok, då gör jag det...

kom att tänka på det här

apropå skoterns dag

förra helgen

har insett att min

symaskin kostade mer

än vad min skoter var värd då...

p.s foton kommer senare, måste fortsätta min syning!


Kommentarer
Postat av: Gun

Oj, vad nya fräscha symaskiner du har! Annika har hotat med att komma med 2 eller 3 par jeans som behöver lagning. Då tar jag fram min symaskin årsmod -86 o Erika har min andra maskin årsmod ca -70. Men dom fungerar o de är ju det viktigaste

2010-11-07 @ 13:01:38
Postat av: Solveig - lifeblog

Tack för att du gillade det jag skrev av ur den gamla bjudningsboken! Nu har jag länkat dig i min blogg - tycker att din blogg är så bra!

Hör & häpna, var nyfiken för att se vem du var och jag ramlade nästan ur stolen: Arjeplog???!!!!

Min födelseplats (för längesen !)och vi är däruppe minst två gånger per år... världen är liten!

2010-11-07 @ 13:28:11
URL: http://akvarell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0