pappas sista tid

idag skulle

min pappa

fyllt 72 år

om han levat



nu blev det inte så

ett hårt liv

gjorde att kroppen

inte orkade längre



men ditt humör

och din humor

kunde inte ens

vetskapen om att du

faktiskt skulle dö

ta ifrån dig



läkarna var mållösa när du sa:

att om jag ändå ska dö

kan jag lika gärna

åka hem och göra det

som att stanna kvar här

och göra det här



bråttom fick du

hem skulle du

genast

du åkte iväg

hemåt

du hann inte

men du var på väg



nu är du hemma

fast borta för oss

saknar dig så



Kommentarer
Postat av: Myrna

Dessa "årsminnen" som ger en extra påminnelse i vardagen, skönt att de finns och att du har goa minnen att minnas. Kram/U

2010-05-12 @ 16:27:59
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Michael

Jag sörjer med dig... vet inte hur det är för dig men förstår genom din blogg att det är jobbigt. ( Noterar oxå vad som ligger där i älghornet ;-). ) Kram på dig / carlMichael

2010-05-27 @ 09:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0