roligt å roligt...

grisar ska inte

ha roligt

så sa emils pappa

anton i lönneberga alltså

men att det är så mkt roligare



att baka pepparkakor

än att städa tex

nåväl med facit i hand

blev det varken det ena

eller det andra idag



å andra sidan

har iaf älgbringan

kokat klart

så jag satsar på

sopp-branschen idag

soppa värmer gott

i vinterkylan



min hemkokta köttsoppa

helt utan senor

hinnor å feta

mmm...

jag är ju pinsamt kräsen

när det gäller kött

( å med annat oxå för den delen)

så att äta köttsoppa borta

kan vara en pärs...

jag menar

inte så kul att be att få

kniv å gaffel till köttsoppa?!?

hoppsan



nu hoppade visst

mina tankar å ord omkring

värre än vanligt

här blev det ingen röd tråd precis...

Kommentarer
Postat av: ulla

"feta" är dåligt, riktigt äckligt om det inte är fetaost, det är gott!

2010-12-03 @ 16:20:01
Postat av: Siv-Britt

Du hoppar inte omkring, kopplar bara ett led till ett annat. Sådant är tillåtet i den skapandes värld.

2010-12-03 @ 20:44:11
URL: http://ordlusta.wordpress.com/
Postat av: mabno

Ingen gris tycker att det är Roligt nu till jul

2010-12-05 @ 14:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0