önskeklappen...

önskeklappen min

vid tio års ålder

var kanske inte nåt

som fanns på alla

flickors önskelistor då

men det var det enda

jag ville ha



vid mammas frågor om

önskningar sa jag

det finns bara en sak

jag vill ha

å det vet ni ju

ni behöver inte

köpa nåt annat



för min enda å högsta önskan

är ett hockeyspel

minns ännu lyckan

när jag såg paketet

omöjligt att förväxla

med ngt annat

åh vad många timmar

jag å mina barndomskompisar

har vid hockeyspelet



jag tycker förresten

att det är kul att spela ff

dessvärre tycker inte

mina barn det...


Kommentarer
Postat av: GP

När jag var 4 ½ ville jag ha "Kyss Karlsson-bindningar" för dom kunde man minsann haka av sig när man ramlade baklänges på en snödriva!

2010-12-23 @ 16:27:35
URL: http://nyatider.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0