obekväm tidsfråga

å hur lång tid

har han/hon kvar?

att leva alltså

en fråga som

ibland ställs

när det handlar

om sjukdom

med dödlig utgång



jag fick oxå frågan

alltså hur lång tid

göran hade kvar

j = jag

f = frågeställaren

f - hur lång tid har han kvar?

j - hur lång tid har du kvar?

f - men, men det vet väl inte jag

j - nä å det vet ju inte vi heller

hur länge göran lever

f - men det är ju inte riktigt samma sak

j - nä iofs, jag kan ju tex dö imorgon

f - du???

j - ja, jag kan ju tex halka i stentrappan här

på sjukhuset å slå ihjäl mig...

( ja jag vet, jag är inte snäll alla dagar)



visst finns det prognoser

läkare bedömer och tror

utifrån vad de redan vet

men ändå

ändå vet vi inte

ngt oförutsett kan inträffa

som både gör

livet kortare

eller längre



därför sa jag till läkarna

att jag vill inte veta

vad ni tror om tidsperspektivet

jag tar dan som den kommer

å det blir som det blir


Kommentarer
Postat av: Veronica

ÄLSKAR dina inlägg!!!



Kram! Tänker på dig och de dina....

2010-12-16 @ 19:39:23
URL: http://blomvirran.blogspot.com
Postat av: Lilla Hjärtat.

Min vän Ulla, hon tar en dag itaget. Kram

2010-12-16 @ 19:55:47
Postat av: karin s

Klokt...

2010-12-16 @ 20:14:42
Postat av: Myrna

En styrka o vara osnäll ibland ;-)

2010-12-16 @ 22:47:38
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: ami

Jaa, så är det. Det som blir det blir, Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be). Ruggigt sant, men mer än ruggigt rasande starkt av dig, milda himmel, att nästan säga: Nähäää, världen kommer INTE att rasa ihop i morrn. Eller NÄppp, vår kärlek kommer att besegra AAAALLLLLLLLLTTTTTT och ge sitt liv för att det ska stämma. Stämma. Kära nån vad människor försöker i sin kärlek o så HIMLA bra att de gör det.

Härliga, duktiga, otroliga, fantastiska, underbara Ulrika!!!W

2010-12-17 @ 02:11:32
Postat av: ulrika

tack alla goa för era kommentarer...de värmer...det gör de även de ggr jag inte ¨svarar¨på kommentarerna...

2010-12-17 @ 08:20:58
URL: http://svamplust.blogg.se/
Postat av: Sofia

Dina ord de sätter mening! Du skriver så fint och så meningsfullt. Kram på dig och de dina.

2010-12-18 @ 15:32:55
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: Marianne Lindqvist

Gillar skarpt din blogg! Du kan ta tag i det som är svårt och förenkla det, och göra allt lättare med din humor!

2011-08-22 @ 12:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0