lyckan kommer...

lyckan går

lyckan för evigt

ej består...



hm, inget julklappsrim precis

är du lycklig jämt?

nä, kunde tro det

det är inte jag heller



vill jag vara lycklig jämt?

antagligen

tror jag det är möjligt

näpp!



blir jag olycklig av att inse

att jag inte kan

vara lycklig jämt

näpp!



men många tidningsrubriker

skriker ut

bli lycklig

bli lyckligare

bli lyckligast



tacka fasen för att

många mår dåligt

om man tror på

illusionen om att

det är möjligt

att alltid vara

lycklig


Kommentarer
Postat av: Diana

Du har så rätt! Jag önskar det var dina ord som lyste från löpsedlarna.

2010-12-20 @ 09:16:27
Postat av: GP

Kloka ord!

2010-12-20 @ 11:28:09
URL: http://nyatider.wordpress.com
Postat av: Sofia

Så sant! Men lycka lockar de flesta och det är ganska vedervärdigt att man spelar på människors lycka för att få tjäna pengar.. Inte vet jag då en människa som alltid är glad. Varför gör vi så mycket för att försöka bekämpa att gråta, vara ledsen, eller låta sina känslor visas?! Det är en mänsklig process att få vara ledsen, gråta, eller bara dra sig undan lite, om man behöver det.. Det är också enda sättet, att kunna börja må bättre!

2010-12-21 @ 09:43:35
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0