fall med livlina

sakta hasar

jag neråt

mot brunnsbotten

kämpar emot

klöser i brunnsväggarna



får fäste ibland

klamrar mig fast

det tar på

att hålla emot

tappar greppet



rasar ner

får ibland kraft å mod

lyckas klättra lite

uppåt mot ljuset



livlinorna räddar mig

från att falla till botten

men de kan inte

göra allt



jag har min del

i det hela

hur jag hanterar

mitt liv

men hela tiden

ser jag ljuset däruppe



det är det

som drar

som ger mig

ork att kämpa



ljuset å livlinorna

tack till mina livlinor

tack för att ni finns


Kommentarer
Postat av: Lilla Hjärtat.

Längekram

2010-12-14 @ 19:04:57
Postat av: ulla

KRAM

2010-12-14 @ 19:09:47
Postat av: Rigmor

Vad du är duktig att förmedla Dina tankar och känslor. Kämpa vidare.

/Riggan

2010-12-14 @ 19:56:01
Postat av: Diana

Du träffar mitt i prick, Ulrika. Vi behöver nog livlinor litet till mans , tror jag.

2010-12-15 @ 09:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0