svamp-prat

yesss
fick besök idag
av en svampplockare
som ville kolla upp
vad hon plockat
för slags soppar



undrar om hon fick
sår i öronen
av min svada

en skivling fanns
 oxå i korgen
dessvärre fanns
mina svampböcker
inte här
så ngn exakt
artbestämning
blev det inte



men den kommer iaf
inte att serveras
till middag hos
henne i dag

jag är onekligen glapp
i underkäken
och gäller det svamp...
då kan inget stoppa mig

svampen är på gång
måste ut i skogen

plocka
rensa
torka
koka in
förvälla

yesss
svamp är livet
på hösten...



Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! Tack för kommentaren hos mig. Ja... lugnet i en fäbod är lite som känslan i en svampskog... man kan höra tystnaden... älskar det stället! Ett bra sätt att tanka energi.

Ha en skön höst... både i svampskogen och utanför sen ;-) men... har du hittat trattisar redan??? (kikade runt lite i din blogg)

kram, Mia

2009-08-14 @ 21:11:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14173/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0